Obchodné podmienky

1.ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim, ktorým je kraft holding s. r. o. so sídlom  Roľnícka 2/B, Bratislava - mestská časť Vajnory 831 07, IČO: 46 883 070, DIČ:  2023635460, IČ DPH: SKSK2023635460, tel. číslo: 0944 606 320, e-mailová adresa info@flameo.sk (ďalej len „Predávajúci“) a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len „Kupujúci“), vzniknuté na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „objednávka“)  ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

1.2 Internetový obchod je Predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese https://www.flameo.sk/

1.3 Tieto VOP v znení platnom v deň uzatvorenia objednávky sú neoddeliteľnou súčasťou objednávky. V prípade, že Predávajúci a Kupujúci uzatvoria osobitnú písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia tejto kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.).

1.4 Kupujúcim sa na účely týchto VOP považuje fyzická osoba-spotrebiteľ, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, a podnikateľ, ktorým je osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,  osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov.

1.5 Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ (ďalej iba „Kupujúci – spotrebiteľ“), výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

1.6 Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou Zmluvou, majú prednosť ustanovenia Zmluvy.

2. REGISTRÁCIA A UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

2.1 Kupujúci môže objednať tovar bez registrácie priamo z internetového obchodu. V prípade, ak sa Kupujúci zaregistruje na webovej stránke, bude mu pridelené užívateľské meno a heslo a po prihlásení môže vstupovať do svojho užívateľského rozhrania (ďalej ako „užívateľský účet“), prostredníctvom ktorého môže objednávať tovar a robiť ďalšie úkony s tým spojené.

2.2 Pri objednávke tovarov a pri registrácií na webovej stránke je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé všetky potrebné údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je Kupujúci povinný pri akejkoľvek zmene aktualizovať bez zbytočného odkladu. Kupujúci zodpovedá za pravdivosť a za správnosť ním uvedených údajov.

2.3 Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom (ďalej ako „prístupové údaje“). Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť v súvislosti s prístupovými údajmi a chrániť ich pred sprístupnením tretích osôb. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany Kupujúceho. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám.

2.4 Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet Kupujúcemu a to najmä v prípade, kedy Kupujúci nevyužíva svoj užívateľský účet viac ako dva roky, alebo v prípade, kedy Kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce mu z objednávky, vrátane VOP.

2.5 Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia Predávajúceho.

3. OBJEDNÁVKA TOVARU A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

3.1 Internetový obchod obsahuje zoznam tovarov ponúkaného Predávajúcim, a to vrátane ich kúpnej ceny. Kúpna cena ponúkaného tovaru zahrňuje daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za dopravu tovaru Kupujúcemu, ktorá je uvádzaná osobitne (čl. 3.2 VOP). Kúpna cena ponúkaného tovaru zostáva v platnosti po dobu, pokiaľ je zobrazená na internetovom obchode.

3.2 Internetový obchod obsahuje taktiež informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru Kupujúcemu. Informácie súvisiace s nákladmi spojenými s dodaním tovaru uvedené na internetovom obchode platia iba v prípade, kedy je tovar doručovaný v rámci Slovenskej republiky. V prípade doručovania tovaru mimo Slovenskú republiku, Kupujúci nesie všetky náklady určené Predávajúcim, ktoré sú k takémuto doručeniu potrebné.

3.3 V prípade objednania tovaru, Kupujúci vyplní objednávkový formulár na internetovom obchode, ktorý obsahuje informácie najmä o (i) objednávanom tovare – vybraný tovar, „vloží“ Kupujúci do elektronického nákupného košíku internetového obchodu, (ii) spôsob úhrady kúpnej ceny – Kupujúci vyberie požadovaný spôsob úhrady, (iii) spôsob doručenia – Kupujúci vyberie požadovaný spôsob doručenia (ďalej spolu ako „objednávka“).

3.4 Kupujúci je povinný v objednávkovom formulári úplne, správne a pravdivo vyplniť svoje osobné údaje a údaje potrebné pre doručenie tovaru. Objednávku odošle Kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku“. Kupujúci zodpovedá za správnosť a pravdivosť všetkých uvedených údajov a takto poskytnuté údaje sú Predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po doručení objednávky potvrdí jej doručenie Kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty Kupujúceho uvedenú v objednávke, alebo v užívateľskom účte Kupujúceho (ďalej ako „elektronická adresa Kupujúceho“). Takéto oznámenie sa považuje za akceptáciu objednávky podľa bodu 3.6 VOP.

3.5 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky.

3.6 Objednávka, prípadne zmluva o poskytnutí služby je uzatvorená v momente doručenia potvrdenia o prijatí objednávky (ďalej len „akceptácia“), ktoré je Predávajúcim zaslané Kupujúcemu elektronickou poštou, a to na elektronickú adresu Kupujúceho.

3.7 Kupujúci výslovne súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní objednávky.

4. STORNO OBJEDNÁVKY

4.1 Kupujúci a Predávajúci majú právo bez udania dôvodu stornovať vykonanú objednávku až do momentu, kým Kupujúcemu nebude doručená akceptácia objednávky. Stornovanie sa vykoná a oznámi buď zaslaním emailu, alebo telefonicky.

4.2 Ak stornuje objednávku Predávajúci pred uzavretím objednávky, spravidla uvedie dôvod, pre ktorý nie je možné objednávku uskutočniť. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, k uzavretiu objednávky nedôjde.

5. KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

5.1 Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v zmluve podľa cenníka Predávajúceho platného v čase uzatvorenia objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len „kúpna cena”). Kupujúci zaplatí kúpnu cenu Predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho uvedený v záväznej akceptácii objednávky. Tovar bude Predávajúci expedovať po obdržaní platby na bankový účet.

5.2 V prípade, ak Kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote určenej podľa objednávky.

5.3 V prípade, ak Kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v objednávke, Kupujúci je oprávnený odstúpiť od objednávky a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

6. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

6.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu nemožnosti dodania tovaru Kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP, pričom ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu. Dôvodmi nemožnosti dodania tovaru Kupujúcemu sú spôsobené resp. vyvolané najmä vypredaním zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru podľa objednávky prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z objednávky. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti informovať Kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar dohodnutý v objednávke v lehote do 15 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený Kupujúcim.


6.2 Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku”) a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

 

6.3 Kupujúci – spotrebiteľ môže u Predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy  písomne na adresu sídla firmy alebo e-mailom na flameo@flameo.sk. Formulár na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii na webovej stránke Predávajúceho. 

6.4 Odstúpenie od objednávky prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto VOP musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru dátum objednania, meno a priezvisko Kupujúceho - spotrebiteľa, jeho adresu, podpis, spôsob, akým má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Kupujúci je odstúpením od objednávky povinný doručiť Predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale a to zaslaním na adresu kraft holding s. r. o., Roľnícka 2/B Bratislava - mestská časť Vajnory. Pri odstúpení od objednávky znáša Kupujúci všetky náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu.

6.5 Ak Kupujúci – spotrebiteľ odstúpi od objednávky, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva alebo objednávka súvisiaca s objednávkou, od ktorej Kupujúci – spotrebiteľ odstúpil. Ak by bol spolu s tovarom poskytnutý aj iný tovar bezodplatne, a ak dôjde k odstúpeniu od objednávky Kupujúci je povinný s tovarom vrátiť Predávajúcemu aj tovar dodaný Kupujúcemu bezodplatne.

6.6 Kupujúci – spotrebiteľ môže odstúpiť od objednávky, predmetom ktorej je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie. Lehota na odstúpenie od objednávky sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení bolo Kupujúcim – spotrebiteľom odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie.

6.7 Po odstúpení Predávajúci vráti Kupujúcemu – spotrebiteľovi platby, ktoré Kupujúci – spotrebiteľ preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím objednávky, a to kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru Kupujúcemu. Predávajúci však nie je povinný uhradiť Kupujúcemu – spotrebiteľovi náklady, ak si Kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.  Týmito nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Platby budú Kupujúcemu – spotrebiteľovi vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude Predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe Predávajúcemu, ak Kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady vo formulári na odstúpenie od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

6.8 Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu – spotrebiteľovi všetky platby podľa bodu 6.7. týchto VOP pred tým, ako mu je tovar od Kupujúceho doručený. Platba za zakúpený tovar bude teda Predávajúcim uhradená Kupujúcemu až po doručení vráteného tovaru späť na adresu uvedenú v bode 6.4. týchto VOP.

6.9 V prípade, že Kupujúci – spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v zmysle bodu 6.2 týchto VOP a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. Predávajúci má právo požadovať od Kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty tovaru. Predávajúci je oprávnený tento nárok jednostranne započítať voči nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov ak boli uhradené.

6.10 Kupujúci – spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia zaslať späť alebo odovzdať Predávajúcemu nepoškodený tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale. Tovar zaslaný späť na dobierku nebude prijatý.

6.11 Pri odstúpení, Kupujúci – spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Pri odstúpení od zmluvy, Kupujúci – spotrebiteľ znáša aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

6.12 V prípade, že Kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v bodoch 6.3. a 6.4. týchto VOP, odstúpenie nie je platné a účinné a Predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa bodu 6.8 týchto VOP Kupujúcemu.

6.13 Kupujúci – spotrebiteľ odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že Predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.

7. PREPRAVA A DODANIE TOVARU

7.1 Spôsob doručenia tovaru si vyberá Kupujúci zo spôsobov ponúkaných Predávajúcim, pokiaľ sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú na inom doručení tovaru. Objednaný tovar, ak je skladom, bude podľa dostupnosti a prepravných možností dodaný v čo najkratšej dobe, obvykle do 14 pracovných dní odo dňa doručenia akceptácie objednávky. Predávajúci sa však zaväzuje dodať objednaný tovar Kupujúcemu najneskôr do 30 pracovných dní od akceptácie; túto dodaciu lehotu Kupujúci bez výhrad akceptuje. Ak Predávajúci nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch a objednáva tovar u dodávateľa až na základe objednávky Kupujúceho, táto lehota sa môže predlžiť o ďalších 14 dní.

7.2 Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky Kupujúceho Predávajúcim. Ak Kupujúci bezdôvodne tovar neprevezme, vzniká Predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol Kupujúci povinný tovar prevziať, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Náklady spojené s odstúpením a škodou vzniknutou Predávajúcemu je Kupujúci povinný uhradiť do 5 dní od odoslania výzvy Predávajúceho na poslednú známu emailovú adresu Kupujúceho, pričom Predávajúci je oprávnený tieto pohľadávky jednostranne započítať voči nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov ak boli uhradené.

7.3 Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení. V prípade, že Kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí Kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť písomne potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Predávajúcemu môže Predávajúci po vybavení škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovar a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať Kupujúcemu nový tovar.

8. ZÁRUKA, REKLAMÁCIE

8.1 Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a Kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.

8.2 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok zverejnený na webovej stránke Predávajúceho. Kupujúci odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že si reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru.

8.3 Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený Kupujúcim od Predávajúceho na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

 9.1 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť Predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.

9.2 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ ,IC DPH, číslo telefónu a mailovú adresu.

9.3 Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti “Prihlásenie”.

9.4. Predávajúci týmto oznamuje Kupujúcemu, že Predávajúci bude v procese uzatvárania objednávky spracúvať osobné údaje Kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov Kupujúceho bude vykonávané Predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s Kupujúcim a spracúvanie osobných údajov Kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z objednávky, v ktorej vystupuje Kupujúci ako jedna zo zmluvných strán, a/alebo ak ich použitie ukladajú právne predpisy, a/alebo ak je to nevyhnutné na ochranu oprávnených záujmov Predávajúceho (napr. vymáhanie nárokov, vybavovanie reklamácií).

9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas, aby Predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti Predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.

9.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

9.7. Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto VOP.

9.8. Predávajúci vyhlasuje, že ak bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto VOP osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.

9.9. Kupujúci udeľuje Predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5 týchto VOP na dobu určitú v trvaní 5 rokov. Predávajúci po uplynutí tejto doby zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov Kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže Kupujúci odvolať. Súhlas zanikne momentom doručenia odvolania súhlasu Kupujúcim Predávajúcemu.

9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že Predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:

a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto VOP,

b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí Kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,

c) účel spracúvania osobných údajov, ktorým je uzavretie objednávky medzi Predávajúcim a Kupujúcim,

d) že bude spracúvať osobné údaje Kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je Kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je Kupujúci právnickou osobou,

e) že požadované osobné údaje je Kupujúci povinný poskytnúť,

9.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu EP a rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej aj „Nariadenie GDPR“) a ani zákonu č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj „Zákon o ochrane osobných údajov“) ani všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej Predávajúcemu. Predávajúci pri spracúvaní osobných údajov nevyužíva žiadny z postupov automatizovaného individuálneho rozhodovania, ani profilovanie.

9.12. Za predpokladu dodržania podmienok stanovených právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov má Kupujúci, ako dotknutá osoba (v tomto článku 9.12 ďalej len „dotknutá osoba"), nasledovné práva:

 

•      Právo požadovať od Predávajúceho ako prevádzkovateľa (v tomto článku 9.12 ďalej len „Prevádzkovateľ") prístup k osobným údajom, ktoré sa Vás týkajú:

Dotknutá osoba má právo získať od Prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a ak tomu tak je, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a tieto informácie: účely spracúvania; kategórie dotknutých osobných údajov; príjemcovia alebo kategórie príjemcov, ktorým boli alebo budú osobné údaje poskytnuté, najmä príjemcovia v tretích krajinách alebo medzinárodné organizácie; ak je to možné, predpokladaná doba uchovávania osobných údajov, alebo ak to nie je možné, kritériá na jej určenie; o existencii práva požadovať od Prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby alebo ich vymazanie alebo obmedzenie spracúvania, alebo práva namietať proti takémuto spracúvaniu; právo podať sťažnosť dozornému orgánu; ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby, akékoľvek dostupné informácie, pokiaľ ide o ich zdroj; o existencii automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania a v týchto prípadoch zrozumiteľné informácie o použitom postupe, ako aj význame a predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania pre dotknutú osobu. Prevádzkovateľ poskytne kópiu osobných údajov, ktoré sa spracúvajú. Za akékoľvek ďalšie kópie, o ktoré dotknutá osoba požiada, môže požadovať primeranú náhradu zodpovedajúcu administratívnym nákladom na spracovanie žiadosti.

 

•      Právo na opravu osobných údajov:

Dotknutá osoba má právo na to, aby  Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účely spracúvania má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia.

 

•      Právo na vymazanie (právo „na zabudnutie”):

Dotknutá osoba má tiež právo dosiahnuť, aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a Prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu vymazať osobné údaje, ak je splnený niektorý z týchto dôvodov:

 

  1. osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali;
  2. dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva, podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) alebo čl. 9 ods. 2 písm. a) Nariadenia GDPR, a ak neexistuje iný právny základ pre spracúvanie;
  3. dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu podľa čl. 21 ods. 1 Nariadenia GDPR a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie alebo dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu podľa čl. 21 ods. 2 Nariadenia GDPR;
  4. osobné údaje sa spracúvali nezákonne;
  5. osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa práva Únie alebo práva členského štátu, ktorému Prevádzkovateľ podlieha;
  6. osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa čl. 8 ods. 1 Nariadenia GDPR.

 

Ak Prevádzkovateľ zverejnil osobné údaje a je povinný vymazať osobné údaje, so zreteľom na dostupnú technológiu a náklady na vykonanie opatrení podnikne primerané opatrenia vrátane technických opatrení, aby informoval prevádzkovateľov, ktorí vykonávajú spracúvanie osobných údajov, že dotknutá osoba ich žiada, aby vymazali všetky odkazy na tieto osobné údaje, ich kópiu alebo repliky.

 

Právo na vymazanie sa neuplatňuje, pokiaľ je spracúvanie potrebné:

  1. na uplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie;
  2. na splnenie zákonnej povinnosti, ktorá si vyžaduje spracúvanie podľa práva Únie alebo práva členského štátu, ktorému Prevádzkovateľ podlieha, alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej Prevádzkovateľovi;
  3. z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia v súlade s čl. 9 ods. 2 písm. h) a i), ako aj čl. 9 ods. 3 Nariadenia GDPR;
  4. na účely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely podľa čl. 89 ods. 1 Nariadenia GDPR, pokiaľ je pravdepodobné, že právo uvedené vyššie znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takéhoto spracúvania, alebo
  5. na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.

 

•           Právo na obmedzenie spracúvania:

Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie, pokiaľ ide o jeden z týchto prípadov:

  1. dotknutá osoba napadne správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov;
  2. spracúvanie je protizákonné a dotknutá osoba namieta proti vymazaniu osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia;
  3. Prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebuje ich dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
  4. dotknutá osoba namietala voči spracúvaniu podľa čl. 21 ods. 1 Nariadenia GDPR, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.

 

Ak sa spracúvanie v súlade s vyššie uvedeným obmedzilo, takéto osobné údaje sa s výnimkou uchovávania spracúvajú len so súhlasom dotknutej osoby alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu Únie alebo členského štátu. Dotknutú osobu, ktorá dosiahla obmedzenie spracúvania v súlade s vyššie uvedeným, Prevádzkovateľ informuje pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania zrušené.

 

•           Právo na prenosnosť údajov:

Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi bez toho, aby jej Prevádzkovateľ, ktorému sa tieto osobné údaje poskytli, bránil, ak: a) sa spracúvanie zakladá na súhlase podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) alebo čl. 9 ods. 2 písm. a) Nariadenia GDPR, alebo na zmluve podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR, a b) ak sa spracúvanie vykonáva automatizovanými prostriedkami. Dotknutá osoba má pri uplatňovaní svojho práva na prenosnosť údajov právo na prenos osobných údajov priamo od jedného prevádzkovateľa druhému prevádzkovateľovi, pokiaľ je to technicky možné. Uplatňovaním práva nie je dotknutý čl. 17 Nariadenia GDPR. Uvedené právo sa nevzťahuje na spracúvanie nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi. Právo na prenosnosť údajov nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných.

 

•           Právo namietať proti spracúvaniu vrátane namietania proti profilovaniu (ak sa vykonáva):

 

Dotknutá osoba má právo kedykoľvek namietať z dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré je vykonávané na základe čl. 6 ods. 1 písm. e) alebo f) Nariadenia GDPR vrátane namietania proti profilovaniu založenému na uvedených ustanoveniach. Prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, pokiaľ nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad záujmami, právami a slobodami dotknutej osoby, alebo dôvody na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov. Ak sa osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu, dotknutá osoba má právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, na účely takéhoto marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu na účely priameho marketingu, osobné údaje sa už na také účely nesmú spracúvať.

 

•           Právo podať sťažnosť dozornému orgánu:

Dozorným orgánom, ktorému dotknutá osoba v odôvodnených prípadoch svoju sťažnosť adresuje, sa rozumie Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27.

 

•           Právo odvolať súhlas so spracúvaním:

V prípade, ak právnym základom spracúvania osobných údajov je súhlas dotknutej osoby, dotknutá osoba je oprávnená kedykoľvek svoj súhlas odvolať bez toho, aby to malo vplyv na zákonnosť spracúvania založeného na súhlase udelenom pred jeho odvolaním.

 

Právo kedykoľvek odvolať súhlas, a to aj pred uplynutím doby, na ktorú bol tento súhlas udelený, môže dotknutá osoba uplatniť najmä nasledujúcimi spôsobmi:

a)    poštou na adrese sídla Prevádzkovateľa,

b)    kedykoľvek a bezplatne zakliknutím na príslušný link nachádzajúci sa v každom doručenom newsletteri,

c)    prostredníctvom e-mailu Prevádzkovateľa.

 

Prevádzkovateľ je povinný prijať vhodné opatrenia a poskytnúť dotknutej osobe informácie podľa § 19 a 20 Zákona o ochrane osobných údajov a oznámenia podľa § 21 až 28 a 41 Zákona o ochrane osobných údajov, ktoré sa týkajú spracúvania jej osobných údajov, v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme. Prevádzkovateľ poskytuje súčinnosť dotknutej osobe pri uplatňovaní jej práv podľa § 21 až 28 Zákona o ochrane osobných údajov.

 

Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jej žiadosti podľa § 21 až 28 Zákona o ochrane osobných údajov do jedného mesiaca od doručenia žiadosti dotknutej osoby. Uvedenú lehotu môže Prevádzkovateľ v odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť, zložitosť a počet žiadostí predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Prevádzkovateľ je však povinný informovať o každom takom predĺžení dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty. Ak Prevádzkovateľ neprijme opatrenia na základe žiadosti dotknutej osoby, je povinný do jedného mesiaca od doručenia žiadosti informovať dotknutú osobu o dôvodoch nekonania a o možnosti podať návrh podľa § 100 Zákona o ochrane osobných údajov na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

 

9.13. Predávajúci oznamuje týmto Kupujúcemu, že pri spracúvaní osobných údajov Kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje Kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:

a)      GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.
Sídlo: Gogoľova 326, 851 01 Petržalka, IČO: 36624942, DIČ:2021797140, IČ DPH: SK2021797140,

b)      Geis SK s.r.o.

          Sídlo: Paletové prepravy, Celovozová preprava, Logistika, Obaly, Trňanská 6,

960 01 Zvolen. IČ DPH: SK 2020452687 IČO: 31324428

 

10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

10.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na jednostrannú zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovom  obchode Predávajúceho. Zmena VOP nemá vplyv na VOP platné a účinné v čase uzavretia objednávky. 


10.2 V prípade pochybností platí, že za dobu používania tovaru sa považuje doba od doručenia tovaru Kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) do dňa vrátenia tovaru Predávajúcemu, resp. odovzdaním tovaru na prepravu za účelom jeho prepravy Predávajúcemu.


10.3 Tieto VOP sú platné od 12.01.2024 a nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky Kupujúcim.


10.4 Orgán dozoru - Dozor nad dodržiavaním povinností predávajúceho voči spotrebiteľovi je Slovenská obchodná inšpekcia: http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi. Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený v zmysle zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva alebo nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu. Kupujúci – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Kupujúci – spotrebiteľ má právo vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Aktuálny zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov a bližšie informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, najmä o možnostiach a podmienkach alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je uvedený na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky http://www.economy.gov.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-iir/146965s. Kupujúci – spotrebiteľ môže na riešenie sporu tiež využiť platformu na riešenie sporov online https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Kupujúci – spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní. Kupujúci  spotrebiteľ musí podať návrh do jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede Predávajúceho na žiadosť o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy Kupujúci – spotrebiteľ odoslal Predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú Predávajúci neodpovedal. Vyčísliteľná hodnota sporu musí presahovať sumu 20,- EUR. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a Kupujúci – spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že alternatívne riešenie sporov by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia.

 

10.5 Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

 

  • Telefonické objednávky
    0944 606 320
  • Doprava zadarmo
    pre objednávky nad 100 €
  • Tovar na sklade
    expedujeme do 24 hod.
  • Zákaznícky servis
    a starostlivosť

Najdôležitejšie novinky priamo na váš email

Získajte zaujímavé informácie vždy medzi prvými

Vaše osobné údaje (email) budeme spracovávať len za týmto účelom v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Súhlas potvrdíte kliknutím na odkaz, ktorý vám pošleme na váš email. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať písomne, emailom alebo kliknutím na odkaz z ktoréhokoľvek informačného emailu.